2013-04-20
Oleh - Agus Suhermawan

Tips Supaya Suami Lebih Sayang

Tips Supaya Suami Lebih Sayang
Advertisement:
Tips Supaya Suami Lebih Sayang
Kucoba.com - di sayang suami merupakan dambaan setiap istri namun kadang, wanita sendirinya lah yang tidak mengetahui apa yang saat suami butuhkan. nah sahabat Kucoba saya mau ngebahas dan kasih tau nih buat yang sudah menikah, ada Tips Supaya Suami Lebih Sayang

Pertama,Jangan jadi pemarah
Bersabar sentiasa memberi hasil yang baik. Suami anda mengahwini anda karena dia sayangkan anda, cintakan anda. Apabila sudah berkahwin, dia akan terikat dengan hati anda. Jika anda pandai memikat hatinya, dia akan lebih menyayangi anda. Ambil hati suami dengan menjadi seorang yang penyabar. Jika anda selalu marah dan berleter, suami akan mula tidak mempedulikan anda. Lelaki suka mengambil jalan singkat iaitu mengabaikan sesuatu perkara yang menyusahkan dirinya. Jika anda selalu marah, dia akan menganggap anda sebagai menyusahkannya, seterusnya anda mula akan diabaikan oleh suami anda. Jadilah seorang yang penyabar dan sentiasa memberi sokongan pada suami anda.

Kedua,Terima suami seadanya
Apabila anda sudah menikah dan tinggal bersama, sudah pasti anda akan menemui perangai sebenar suami anda. Terima dia seadanya. Apabila lelaki melihat perempuan yang dia sayang menerima dia sepenuhnya, dia akan menjaga perempuan tersebut dengan sesungguh hatinya.

Ketiga,Sentiasa gembira
Sentiasa senyum dan gembira dengan kehidupan keluarga anda. Suami selalunya suka melihat isterinya tersenyum gembira. Jika dia melihat anda berada dalam keadaan yang masam, dia akan rasa tidak tenteram dan susah hati. Namun perasaan tidak tenteram dan susah hati ini lama kelamaan akan bertukar menjadi menyampah. Setiap hari, anda coba gembirakan hati suami anda. Pastikan rumah dan pakaian sentiasa berada dalam keadaan kemas dan teratur. Jika anda utamakan suami anda dalam urusan anda, suami akan utamakan anda dalam urusan dia. Suami selalunya akan mengikut apa yang anda buat. Jika anda gembirakan hati dia, dia akan gembirakan hati anda.

Semoga bermanfaat dan selamat mencoba buat para istri, Insya Alloh makin sayang dech...

Berlangganan KUCOBA Email Update
Advertisement:
Judul : Tips Supaya Suami Lebih Sayang Deskripsi : Admin : Terbit Rating : 5 stars

  • Lifestyle